Mooie dag voor ’t bouwen van een fiets

12 Jun

Het was een enorm pakket. Ik kon het in m’n eentje bijna niet dragen. Maar het was droog vandaag, dus ik dacht wat the hack…

Ik sleepte de doos uit de schuur, legde ‘m op straat en maakte ‘m voorzichtig open. En daar was ‘ie dan… m’n nieuwe fiets. In 16 onderdelen, de boutjes en schroefjes niet meegeteld. Je had alleen maar een schroevendraaier, een set inbussleutels en een aantal steeksleutels nodig. En die laatste heb ik dus niet. Nu kon ik dus het voorwiel, het zadel, de bagagedrager en het rek voorop de fiets niet plaatsen.

De buurvrouw kwam even checken wat ik aan het doen was. Misschien had zij die steeksleutels nog, dacht ze. Ze zou even gaan zoeken. Ik begon dus maar vast. De standaard erop en de trappers. Nog een buurvrouw kwam erbij staan en hielp me met het vasthouden van de fiets, terwijl ik er van alles op en af draaide. De buurman keek van drie hoog naar beneden en dacht, ha leuk. Hij heeft praktisch heel die fiets in elkaar gezet, gereedschap meegenomen.

Iedereen die langsliep maakte even een praatje, hield even iets vast of gaf een goede tip. Binnen ‘no time’ stond mijn fiets.

Zo blij dat ik mijn pa niet gebeld heb. En zo fijn om te weten dat ik in een buurt woon waar je nog wat hebt aan je buren. Dus thanx allemaal voor het helpen met m’n fiets.

Geef een reactie

