Woord van de maand

22 Jun

Als ik zeg dat er nu een woord is dat elke dag wel tien keer lees, gebruik of hoor terwijl dat twee weken geleden nog niet eens één keer per maand was. Welk woord zou dat dan zijn?

Juist. Nagellak. Sinds ik weer ben gaan bloggen, kom ik ze overal tegen. Beautyblogs met eindeloos veel swatches met de mooiste kleurtjes en zelfs instructies voor een hele verhaallijn op je nagels. Zelf gebruik ik nooit nagellak. Vroeger omdat ik een nagelbijter was, nu omdat ik m’n nagels gewoon niet mooi vind, dan wil ik daar niet het accent opleggen door ze te lakken. Toch heb ik wel nagellak in huis. Geen enkele vrouw kan die kleurtjes in de winkel weerstaan. Ze liggen nu in een sieradenkistje onder in m’n kledingkast.

Mijn zoontje is sinds kort echter ook helemaal gek van nagellak. Hij heeft een nieuwe juf met hele lange nagels, met de elke week weer de mooiste creaties daarop. En met het mooie weer dragen alle juffen Birkenstocks in hele vrolijke kleurtjes met dito nagellak. Tot zover is dat voor hem nog een volwassenending. Niet perse vrouwelijk, meer voor grote mensen. Maar nu hebben zijn nichtje en beste vriendin ook nagellak op en toen kon ik er niet meer omheen. Hij moest en zou ook nagellak op. Tsja… van mij mag ‘ie.

Hij krijgt elke keer een sticker als hij op het potje plast of poept en als hij genoeg stickers heeft mag hij een nagellakkleurtje uitzoeken in de winkel. Hij heeft nu al twee flesjes en is er dolblij mee. (Ik ook, hij is praktisch zindelijk na deze belofte.) Hij laat de hele dag aan iedereen die het wil zijn nieuwe nagels zien. En hij vind dat ik het ook moet dragen en dus siert zijn kleurtje nu ook mijn nagels en heb ik daar nu al een paar keer complimenten over gekregen op mijn werk.

Woord van de maand juni: nagellak. Benieuwd wat we in juli weer gaan meemaken.

3 Reacties to “Woord van de maand”

  1. Man Teng 22 juni 2011 bij 09:46 #

    Hihi, I ❤ nagellak! 😀

  2. colourit 6 juli 2011 bij 23:27 #

    Jij kan echt wel een spannend verhaal neerschrijven over … nagellak!
    Nagellak opsmeren is best leuk … maar dan moet die er nadien weer af met zo’n vies spul!

    • meerdanooit 6 juli 2011 bij 23:38 #

      Hahaha, ik heb dat vieze spul inmiddels ook maar in huis gehaald, maar dan zonder aceton. Maar om nou te zeggen dat je nagels er dan lekker uitzien… Bijna reden om dat weer te verbergen met een nieuw lakje 😉

Geef een reactie

