Autopech

28 Jun

De buurman belt aan. Hij heeft foto’s voor me. ‘Foto’s’, vraag ik hem. ‘Ja, foto’s van de schade aan je auto.’ ‘De schade aan m’n wat?’ Ik ren naar m’n balkon, maar ik zie niks geks aan m’n auto. Terwijl ik aan het eten koken was, heeft blijkbaar iemand geprobeerd haar auto uit te parkeren, maar dat was niet helemaal gelukt. Gelukkig stond mijn buurman op het balkon om z’n nieuwe camera te testen. Nu heb ik dus een auto ongeluk in 15 pics.

Dat ze m’n auto geraakt heeft mag eigenlijk een wonder heten. Er zat meer dan een meter afstand tussen onze auto’s, aan de andere kant naast haar staat niemand. Onze straat is zo breed dat je helemaal je parkeerplaats uit kunt rijden voordat je een draai hoeft te maken. Haar vriendin is nog wel uitgestapt om haar te dirigeren en nog is ze gebotst.  Gelukkig is de schade niet heel groot en ze heeft een briefje achter gelaten. Maar ik baal er wel van. M’n auto doet het gewoon nog en ik kan er mee rijden, maar het ziet er niet uit en het betekent weer iets te regelen. Nu moet ik op m’n vrije dag naar de tandarts, het belastingkantoor, op ziekenbezoek in het ziekenhuis en naar de garage. Bah!

Update: gisteravond de lichten aan laten staan en nu is m’n accu leeg, zo handig 🙂

Geef een reactie

