Onverwachte liefdesverklaring?

9 Jul

Cole belt. Hij is in de buurt en wil me zien. Hij is nu in Nederland en gaat morgen weer naar Spanje. Hij heeft niet zo lang een half uurtje hooguit. Maakt mij niet uit. Ik vind het leuk om hem weer te zien.

Hij ziet er goed uit. ‘Hoe is je Spaans?’, vraag ik hem. ‘Goed’, zegt hij. Hij kijkt me raar aan. ‘Wat is er?’ En dan begint er ineens een heel serieus gesprek. Hij vraagt of ik nog kinderen wil en of ik alweer toe ben aan een vaste relatie. Whooohhh. Die zag ik niet aankomen. Serieus of niet, vraag ik hem nog. Serieus dus. Poeh…
‘Een tweede kind? Tja… Eerst maar eens een relatie met iemand hebben voor ik weer aan kinderen denk. Maar dat zou ik dan wel willen. Maar alleen maar met de man erbij dus. Ik doe het niet meer alleen.’
‘Nee?’
‘Nee! Ja, het gaat ontzettend goed met me en ik ben erg blij en gelukkig met m’n kind, maar ik ken niet veel mensen die voor hun lol een kind in hun eentje opvoeden. Als er een tweede kind komt, dan is het samen met een man.’ Zo, dat is eruit.
‘En dus niet met je ex’, vraagt hij.
Met m’n ex? Hoe komt hij daar nou weer bij. Ik schijn dus ooit gezegd te hebben dat als ik een tweede kind zou krijgen dat het wel praktisch zou zijn als die dezelfde vader had… Als we nog samen waren geweest was dat inderdaad leuk geweest, ja. Maar nu dat niet zo is…
‘Had ik dat maar eerder geweten’, zegt hij dan ineens. En ik zie tranen in zijn ogen.

Wat is dat nu zomaar ineens. Hij staat op. ‘Morgen ga ik naar Spanje, maar ik ben volgende week alweer terug. Wil je die zondag vrij houden voor me? Ik wil even heel goed met je praten.’

Poeh hee.
Is ook altijd hetzelfde: een man weet pas wat hij mist…

Geef een reactie

