New life

20 Jul

Een goede vriendin van me ging na haar studie met haar vriend mee naar Japan. Hij had Aziatische studies in Oxford gestudeerd en kreeg daar een goede baan. Ze heeft er jaren gewoond. Tot er kanker werd vastgesteld bij haar moeder in een vergevorderd stadium. Ze kwam terug naar Nederland en kwam te werken bij het bedrijf waar ik werkte. Hij kwam niet mee terug. Hij liet haar alleen gaan, wilde zijn leven niet voor haar omgooien. Hij hoopte dat zij daarna weer terug zou komen. Maar zij kon dat niet meer opbrengen. Het duurde nog ruim drie jaar voor haar moeder zou sterven, zij vond dat het heftigste periode uit haar leven en had dat graag met de liefde van haar leven gedeeld en zij maakte hier haar eigen carrière. Toch houden zij nog veel van elkaar en zochten zij elkaar nog regelmatig op. Zij ontmoetten elkaar in Rusland, Griekenland, Zuid-Afrika en hier in Amsterdam, maar blijven deed hij niet en zij ging niet meer met hem mee.
Vorig jaar vertelde ze hem wat ze al een tijdje op haar hart had. Haar kinderwens. Hij is meteen vertrokken en heeft het hele jaar niks meer van zich laten horen. Nu een jaar later weet zij het zeker. Ze wil kinderen, dan maar zonder man. Ze heeft het met iedereen besproken. Gewikt en gewogen en zich ingeschreven bij een spermabank.
Ik bewonder haar keuze zo. Ik vind haar zo sterk. Zij neemt haar leven in eigen hand en zij is zo’n mooie, sterke, positieve en vooral erg leuke vrouw. Ik denk dat ieder kind z’n handjes mag dicht knijpen met een moeder als zij.
De les die ik eruit leer: richt je eigen leven in! Ik heb een eigen huis, een goede baan, een prachtige zoon. En dan zat ik hier van de week te sippen om de liefde die ik mis. En dus heb ik me ingeschreven bij een datingbureau. Vond ik doodeng. Wat vertel je wel over jezelf en wat niet… En wat voor mannen vind je daar dan…
Een nieuwe fase. Ik ben benieuwd wat dit me gaat brengen.

3 Reacties to “New life”

  1. meneertjewaarom 21 juli 2011 bij 00:14 #

    Je eigen leven in handen nemen, is soms gemakkelijker dan het te laten zoals het is.. Veel succes met je datingproefproject ! 🙂

  2. Man Teng 21 juli 2011 bij 16:36 #

    Wat een zelfverzekerde vrouw lijkt me dat zeg! Het lijkt me moeilijk om een kind in je eentje op te voeden.

    Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met het datingbureau!

    • meerdanooit 21 juli 2011 bij 20:53 #

      Het zal zeker niet licht gaan, maar voor zoiets moois, mag je wel de moeilijke weg bewandelen.

      En ja… die mannen mogen oppassen, want ik zal er in mijn blog nog wel wat over schrijven. 🙂

Geef een reactie

