Digitaal flirten

24 Jul

33 jaar en voor het eerst heb ik me ingeschreven bij twee datingsites. Best wel moeilijk hoor, want wat vertel je nou over jezelf. Wat hou je voor je, welke foto’s laat je zien van jezelf en in welke volgorde. Wat hou je privé, wanneer ben je googlebaar.
Wat wel leuk is, is dat het iedere keer spannend is om je mail te openen. Daar staat in of er nieuwe matches zijn en of je berichtjes hebt ontvangen.

Die berichtjes verbazen me dan weer enorm. Mannen die morgen al af willen spreken, mannen die vragen of ik wel single ben, mannen die me allemaal vragen stellen die ik in mijn profiel al beantwoord heb en mannen die hele standaard berichten sturen. En ook wel een paar leuke mannen…

En dan… dan zie je zo’n leuke man. Leuke foto, goed geschreven oproep, leuk beroep, wat dan? Je kan hem dan ‘liken’ of een bericht versturen. Maar wat zet je nou in zo’n bericht? ‘Hoi, ik vind je leuk’ of ‘wat schrijf je leuk, ben benieuwd hoe je stem klinkt’? Ik weet het echt niet. Hoe gaat het in het echte leven? Ja, maar das anders. Dan hebben we al oogcontact gehad en geflirt. Dan weet je al van elkaar dat de aantrekkingskracht er is. Dan praat je over de muziek, het weer of welke andere kleinigheid die iets te maken heeft met waar je bent. Maar hier kijk ik naar een plaatjes en naar een bericht. Ik weet niet of hij mij al gezien heeft, of ik een vrouw ben die hij nog eens extra lang aankijkt. Het is een heel ander spel.

Maar ja, heb nu op papier 2 hele leuke mannen gezien. En moet nu even het lef verzamelen om een goede en leuke boodschap bij ze te brengen. We zijn in moderne tijden aangeland toch? Waarin een vrouw de man als eerste kan benaderen. Hoe zal ik het eens aan gaan pakken. Moeilijk hoor. Tips?

4 Reacties to “Digitaal flirten”

  1. Debby 25 juli 2011 bij 11:59 #

    In de Cosmopolitan van vorige maand stond er een heel artikel over slim online daten met echt hele goeie tips, maar ik heb hem nu niet bij de hand..

    • meerdanooit 25 juli 2011 bij 13:05 #

      Moest toch al naar de kapper, dan zoek ik er eentje met de cosmo 😉

  2. Carlina 4 augustus 2011 bij 11:23 #

    Hoi, ben wel benieuwd naar hoe je het nou uiteindelijk gedaan hebt? Die twee leuke mannen benaderen? En of het gewerkt heeft natuurlijk! Berichtjes met vragen of je wel single bent, heb ik ook nooit begrepen, mannenlogica…:-)

    • meerdanooit 5 augustus 2011 bij 00:48 #

      Haha, hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan maar. Rare mannen!
      Ik heb uiteindelijk geen bericht gestuurd, daar moest je full member voor zijn. Maar je kan wel je interesse laten blijken, dat heb ik gedaan, maar ik kreeg geen reactie terug. Too bad. In de matches die volgden, kwam ik Cas tegen. Zie https://meerdanooit.wordpress.com/2011/08/05/wat-houdt-me-tegen/ Heb hem net gemaild (lekker tijdstip) om een keer af te spreken.

Geef een reactie

