Cake uit de magnetron?

30 Jul

Ik lees hier zoiets geks. Een recept voor een cake uit de magnetron.

Je stopt de ingrediënten in een mok, roert alles goed, zet het drie minuten in de magnetron en dan heb je een ‘cup’cake of een brownie in een kopje. Iemand van jullie dit al eens geprobeerd? Het klinkt zo kansloos, maar als het echt maar 3 minuten  is, wat verlies ik er dan mee? Misschien ga ik het morgen gewoon proberen.
Ook nieuwsgierig? Dit heb je nodig:

1 grote theemok
4 eetlepels meel
4 eetlepels suiker
2 eetlepels cacao
1 ei
3 eetlepels melk
3 eetlepel olie

1. droge ingrediënten in de mok mengen.
2. ei toevoegen
3. plus melk en olie
goed roeren
3. Ongeveer drie minuten in de magnetron, hangt een beetje af van type magnetron.
4. Kopje cake? eet smakelijk!

Ziet er simpel uit toch? Oké, ik ga het proberen en laat hier nog wel weten of het wat is. Als jullie nu al weten dat het helemaal niets, zie ik je reactie graag tegemoet. Ook als je het wel geprobeerd hebt en het grandioos is!

UPDATE
Cake rees de beker uit. De buitenkant was een beetje zompig, maar de binnenkant was erg lekker. Het was in no time te maken en zo makkelijk: mijn zoon van drie kon het bijna allemaal zelf! Dus niet teveel verwachten, maar wel een makkelijk lekker cakeje!

2 Reacties to “Cake uit de magnetron?”

  1. Man Teng 31 juli 2011 bij 10:35 #

    Lol dit wil ik wel eens uitproberen! 😀 Volgens mij heb ik zelfs alle ingredienten in huis liggen. Misschien dat ik het zo ga uitproberen als ik het niet vergeet ^_^

  2. Kimetc 31 juli 2011 bij 17:53 #

    Woww, die onthoud ik! Geniaal als je zin hebt in cake maar geen tijd.

Geef een reactie

