Wat houdt me tegen?

5 Aug

Het is warm in m’n huis, maar ik heb het koud. Kippenvel. Ben aan het einde van mijn vakantie en lag vannacht de halve nacht te piekeren. En nu ook weer. Het zijn allemaal stomme nutteloze gedachten. Van die to do list dingetjes. Afspraak maken met de garage voor een apk. Naar de kwikfit, lekker cheap, maar daar zetten ze geen stap harder voor me of naar de garage, stuk duurder, maar valt wel mee te ritselen en te regelen als er iets met m’n auto is.

Spulletjes nou eindelijk eens te koop zetten op marktplaats of toch maar naar zolder of in ieder geval naar zolder en uit m’n gang. Marktplaats kan altijd nog. Ga ik die grote schoonmaak nog in m’n vakantie doen? Papieren uitzoeken voor m’n broertje. Naam van die ene advocaat navragen voor James.

Zal ik nu wel of niet met Cas afspreken. We mailen al een tijdje en ik ben wel nieuwsgierig naar hem. Of niet? Ga ik dit daten echt doorzetten? Moet ik eerst telefoonnummers uitwisselen? Moet ik m’n moeder vertellen dat ik internetdate? Just in case? Zei ik echt we mailen al een tijdje? We mailen nu een week, dagelijks. Hij controller, ik in de communicatie. Ik een beetje gek, hij erg voorzichtig. Hij 40 jaar, alleen met en kinderwens. Ik, een gewillige prooi?

Wat houdt me tegen? De foto’s zijn leuk, de mails zijn leuk. Het gevoel is leuk. Ik word ’s ochtends wakker en dan is er mail van hem. Die beantwoord ik dan ’s middags, na het eten is er weer mail, die beantwoord ik laat. Daar wordt hij mee wakker en dan schrijft hij me weer. Het voelt wel raar dat je zoveel opschrijft aan iemand die je nog nooit gezien hebt. Maar dat gaat eigenlijk als vanzelf, heel prettig. En nu schreef hij dit: Terug naar ons, ons mailen is verworden tot een gesprek met tussenpozen :-). Hoe zie jij dit?

Hoe zie ik dit? Poeh… Hij legt het initiatief bij mij. Wat wil ik? Kopje koffie doen of alleen telefoonnummers uitwisselen? Dat voelt zo ongemakkelijk, gewoon afspreken lijkt me beter.

Ja, ik ga ‘m nu mailen! Ik wil met ‘m afspreken om wat te drinken. Dus.

Geef een reactie

