DE date

18 Aug

Ik had mijn fiets op slot gezet. Ik liep richting de ingang van het park en zag hem al staan. Nonchalant, z’n jasje over z’n schouder. Goed pak. Lichtroze overhemd. Ik hou van mannen die roze durven dragen. Mooie leren schoenen. Leuk. We lopen het park in, gaan zitten op een bankje. Allebei doodnerveus. Daar zit je dan. En wat gaat er dan door je heen? Gelukkig, hij ziet er normaal uit. Hij ziet er beter uit dan ik me kon herinneren van die foto. Wat moet ik nu zeggen, waar zullen we het over hebben. Ik staar naar de eenden in de vijver tegenover ons. Tegelijk nemen we dan het woord en hoewel we allebei zenuwachtig zijn, vallen er dan geen rare stiltes meer. We lopen een stukje en pakken een terrasje. Hij neemt een spa rood met een schijfje citroen. Terwijl we elkaar aankijken schiet er de hele tijd één woord door me heen. Degelijk.

Degelijk. Degelijk. En dat is hij, Hij ziet er degelijk uit, hij drukt zich degelijk uit, hij leidt een degelijk leven. Niet burgerlijk, maar degelijk. We lopen terug naar mijn fiets, waar bizar genoeg mijn zadel van gejat is in die korte tijd. Een beetje afgeleid door het zadel zeggen we elkaar gedag en dan probeert hij me te zoenen. Gadver, is mijn eerste reactie. Oh, oh… dat is niet goed. Ik probeer nog een stukje te fietsen zonder zadel, maar dat lukt niet echt. Ik loop de weg terug. En het nummer van Olivia Newton John gaat door m’n hoofd heen. Let’s get physical. Ik moet er niet aan denken. Waarom niet? Waarom toch niet? Wat is er mis met die man? Hij was ietsjes kleiner dan ik, ik vond z’n luchtje niet zo lekker. Maar daar kan je iemand toch niet op afwijzen. Als ik ’s avonds thuis kom, zie ik alweer twee enthousiaste berichtjes van hem. Hij vond het geweldig, wil me heel snel weer zien. En dan bedenk ik me dat ik het ook erg leuk vond. We kletsten weg alsof we elkaar al heel lang kenden en begrepen elkaar in één keer. Dat was heel bijzonder. Maar ik moet er toch niet aan denken ooit met hem het bed in te duiken. Of kan je dat in dit stadium nog niet denken? Ik heb dat nog nooit gedacht, bedenk ik me. Normaal gesproken is er als eerste de aantrekkingskracht en leer je elkaar daarna pas kennen. Wij hebben elkaar nu al leren kennen, maar wat mij betreft mist de aantrekkingskracht compleet. Echt zo jammer, of is dat iets dat kan komen? Iemand ervaring mee?

Ik laat het maar even bezinken… Kreeg wel weer een leuk berichtje van een jongen op die website en heb meteen gereageerd. Zegt dat niet genoeg?

4 Reacties to “DE date”

  1. Sandrikus 18 augustus 2011 bij 13:38 #

    Naar mijn idee kan het ‘leren kennen’ best vóór de aantrekkingskracht komen.
    Ik ben 18 jaar ‘buren’ geweest met de man waar ik nu al twee jaar heel verliefd en gelukkig mee ben!

    • meerdanooit 18 augustus 2011 bij 22:59 #

      Wat leuk! Gelukkig met je buurjongen. Maar je vond hem vast al die tijd wel een aantrekkelijk iemand, ook al was er nog geen liefde in het spel. Of niet, kwam dat later pas?

  2. Man Teng 18 augustus 2011 bij 14:28 #

    Ik heb mijn huidige vriend ook eerst leren kennen voordat ik echt verliefd op hem werd, maar ik moet wel zeggen dat ik meteen aangetrokken tot hem voelde… Het heeft alleen 1 jaar geduurd voordat ik echt een relatie met hem aan wou.

  3. Judith 21 augustus 2011 bij 23:40 #

    Die laatste zin… ja dat zegt genoeg! Bij twijfel niet ja zeggen… en er zijn nog veel meer leuke jongens, ook met roze overhemden en goeie leren schoenen!

Geef een reactie

