Relatiemateriaal

19 Aug

Slechts één afspraakje. Zoveel tijd kost het mannen gemiddeld om te weten of een vrouw ‘de ware’ is. Vrouwen doen er een stuk langer over om verliefd te worden. Dames kost het zes dates om er achter te komen of hij ‘mister right’ is.
Dat staat vandaag te lezen in het Parool.

Nou als dat waar is, zit ik geramd. Want Cas wil niets liever dan nog een keer zo snel mogelijk afspreken. En bellen en mailen. In zijn ogen ben ik al zijn vriendin. In mijn ogen is hij iemand met wie ik date. En over wie ik er nog niet uit ben. Verschil tussen man en vrouw aangetoond. In dit geval dan. Nu ik erover nadenk… in alle andere gevallen ook. Voor mij duurde het even voor ik wist of het relatiemateriaal was, zwarte boekjesmateriaal of gewoon helemaal niks. Hoe het voor de mannen was, weet ik niet. Wel waar het in resulteerde, maar niet hoe snel ze dat al wisten.

In hetzelfde artikel staat dat vrouwen gemiddeld één keer in hun leven verliefd worden. Eén keer.
Eén keer maar? Dat is ook niet veel. Betekent dat dat vrouwen aan hun eerste liefde blijven plakken? Of betekent dat dat veel vrouwen nu een relatie hebben met een man/vrouw waar ze nooit verliefd op zijn geweest. Dat vind ik nogal wat.
Dit geeft allemaal weer stof tot nadenken. Is het nou zo gek om te bedenken dat je eerst verliefd wordt op iemand? Of ben ik nou weer hopeloos ouderwets en romantisch?

5 Reacties to “Relatiemateriaal”

  1. Judith 21 augustus 2011 bij 23:33 #

    Voor wat het waard is (want ik ben natuurlijk een vrouw), ik geloof niet dat je als vrouw maar 1 x in je leven verliefd kunt worden. (Hoe hebben ze dat onderzocht?) Als dat zo is, klopt er dus iets aan mij niet… Maar het gebeurde die keren dat ik het was, wel pas na een tijdje, niet na een eerste date. Ik dacht eerlijk gezegd dat het voor mannen ook zo werkte.. hmm. niet dus. Veel succes met Cas, ik hoop dat je hopeloos verliefd op hem wordt… 😉
    Groetjes, Judith

    • Judith 22 augustus 2011 bij 10:08 #

      Hey… vind je het goed als ik je toevoeg aan mijn blogroll? Je hebt een leuke blog! Groetjes, Judith

      • meerdanooit 22 augustus 2011 bij 18:50 #

        Tuurlijk mag dat! Leuk zelfs 🙂

    • meerdanooit 22 augustus 2011 bij 21:13 #

      Ik heb t gechecked bij een paar vrienden van me en die zeiden ’t allemaal. Ze weten ’t na één date. Natuurlijk niet of iemand de liefde van hun leven is, maar wel of ze een relatie aan willen gaan. Had ik niet verwacht…

      • Judith 22 augustus 2011 bij 22:20 #

        Nee, daar schrik ik ook van! Hoe kun je dat nou weten? Maar stel dat ze al weten dat ze geen relatie willen aangaan, hoe krijgen ze het dan voor elkaar er toch nog even een paar weken in te investeren… for you know what.. (?) Ik dacht altijd dat ze het dan een paar dates proberen, ook pas eindelijk zeker wisten, dat het toch niets zou worden, bedoel ik. Weten ze het blijkbaar al die tijd al! Hmm…volgende keer toch beter op letten….

        PS. Ik plaats je link! 🙂

Geef een reactie

