Hiep hiep hoera!

27 Aug

Vanochtend werd ik wakker met een strakblauwe lucht en een stralende zon. Echt geen vuiltje aan de lucht. Daar baalde ik zo van. Gisteren hadden ze regen, onweer en bliksem voorspeld. Ik heb iedereen gebeld om door te geven dat we het feestje toch maar niet in het park gingen vieren, maar gewoon bij mij thuis. En dan word je wakker met zulk lekker weer…

Gelukkig viel de regen vanaf 12 uur met bakken uit de hemel en vulde mijn huis zich langzaam aan met gasten. Al snel werd er gezongen, gedanst, met smarties gestrooid, heel veel rondjes gerend, lekker gestoepkrijt, eindeloos veel taart gegeten, hooggehouden met ballonnen en lekker veel gestoeid. Toen de kinderen moe werden, ging oma met ze op de bank zitten om ze een mooi verhaal voor te lezen. Het werd steeds later en later, maar niemand wilde naar huis.

In de kamer naast me ligt nu een moe, maar voldaan jongetje te slapen. Ik begin langzaam een beetje op te ruimen. Ons huis is één grote bende met een aanrecht vol afwas, een plakkende vloer met platgetrapte chips en smarties, een uitpuilende prullenbak, overal lege pakjes drinken en af en toe een likkoekje met een hap eruit. Ik geloof dat ik de boel maar even de boel laat. Morgen weer een dag. Wat was dit een leuk feestje!

Geef een reactie

