Eindeloos veel najaarstrends

30 Aug

Ik heb wel zin om mee te doen aan een blogwedstrijd. Wat meer bekendheid geven aan je blog, maar ook kijken hoe goed je bent. Of je aantrekkelijk schrijft of niet, hoe denkt een jury daar over. Mijn zusje wees me op de blogwedstrijd van de Dressesonly. Allemaal leuk en aardig, maar ik verdiep me nooit zo in mode. Ja hoor, ik loop er altijd prima bij en ik hou van websites als fashiolista, maar ik koop wat ik mooi vind, waar ik een gevoel bij heb. Ik herken geen designers of ga helemaal voor labels. Hier is nu de uitdaging om over de najaarstrends te schrijven.

Nou ben maar meteen aan het googlen geslagen. De najaarstrend volgens de Elle is het mannenpak. Stijlvol en sexy, machtgevend en verleidend, zakelijk en sensueel. Ik zie prachtige pakken voorbijkomen. Enige nadeel is dat de blog geschreven wordt voor de website dressesonly. Minor detail. De wintertrend staat ook al online dat is fetisj. Geloof dat ik de info van Elle maar even oversla.

Eens kijken bij fashionchick dan maar. Die benoemt maar liefst zes trends.

  • Swan lake met als keywords: wit, crème, roomwit, nepbont, veren, wol, breisels, doorkijkstofjes, wijde modellen, vrouwelijk en luxe.
  • Black diamonds met als keywords: zwart, donkerblauw, donkerbruin, smaragdgroen, antraciet, glinters, glans, leer.
  • Garden flower met als keywords: bloemenprints, maxi-skirts, wollen truien, jeans, zwierige stofjes, breisels, boho chic.
  • Graphic Queens met als keywords: blokken, strepen, stippen, prints, grafisch, herfstkleuren, een grote mix van invloeden,
  • Scotch & heels met als keywords: herfsttinten, schotse ruitjes, chino’s, mantels, donkerrood, donkergroen, veterschoenen.
  • Simple sixties met als keywords: bruin, wit, beige, leer, wol, taille riempje, classy high heels.

Met deze thema’s kom ik een stuk verder.

Op trendystyle lees ik dat DE najaarstrend de maxi coats zijn. Een jas kan niet lang genoeg zijn en dan doet het er niet veel toe wat je eronder draagt. Het liefst jassen in felle kleuren. En de jaren 70 zijn weer helemaal in. Wijde pijpen, chique bloesjes met sjaaltjes of strik.

Weer ergens anders lees ik weer andere trends.

  • – inspiratie uit de jaren 40, 60 en 70.
  • – country look
  • – bont versieringen
  • – kant
  • – mannelijk silhouet of juist supervrouwelijk
  • – glitter, glamour en metallic

Verwarrend, wat veel trends…

Eigenlijk dus wel makkelijk om een blog te schrijven over najaarstrends als je uit zoveel verschillende mode kan kiezen. Als je verhaal maar goed is. Ik ga nog eens even denken over welke trend ik zal kiezen voor m’n inzending. Welke trend spreekt jou het meest aan?

Geef een reactie

