Me and my car

3 Sep

M’n auto wil niet starten. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar nu maakt ‘ie een zacht pruttelend, niet startend geluid. Ik probeer het nog een keer. Ik draai het sleuteltje om, maar ik hoor niks, helemaal niks. F*ck, niet nu, niet nu, niet nu…

In m’n tas zit een pakketje dat volgens bol.com door elke brievenbus moet passen, maar volgens het postkantoor niet. Ga het postkantoor niet meer redden, maar als het zo doorgaat de crèche ook niet meer. Nog een keer proberen? Niets, helemaal niets. Ik stap de auto uit en loop naar het station. Ik heb nog een half uur, met de auto red ik dat net, met het openbaar vervoer niet. Damn, wat nu.
Ik bel de moeder van z’n vriendinnetje, bel de crèche, stap de bus in. Als ik uitstap staat moeder er al met allebei de kinderen. En ja, ze staat er op dat ze me een lift naar huis geeft. Ha fijn!

Thuis ga ik op zoenk naar m’n anwb pasje, waar heb ik dat ding als ik het nodig heb. In één van m’n tassen, vast. Ja gevonden, geldig tot en met december 2010. Uhhh… ben ik nog wel lid? Even bellen, ja ik sta nog geregistreerd, mooi! Maar dat doen we morgen, dan ben ik toch vrij.

En zo ging ik vandaag op m’n vrije dag met de bus naar m’n werk. Vond m’n kind enig, we gingen door een tunnel, zagen allemaal auto’s, fietsers en scooters en andere kinderen en ook boten, toch mam? Ja schat.

Eenmaal aangekomen dacht ik, toch nog maar even zelf checken of ‘ie ‘t doet. En hij startte in één keer zonder problemen. Whoehoe, juichen wij in de auto, handen in de lucht. Ik parkeer m’n auto uit en kijk welke kant ik uit moet rijden. Ik sta op een bouwkavel dat tijdelijk ingericht is als parkeerplaats. Nou ja ingericht. Er staat een hek omheen en daar hebben een hoop mensen de sleutel van en die parkeren daar allemaal hun auto op een plek het dichtst bij de twee uitgangen. Ik pas tenauwernood door de chaos van auto’s tot ik op een busje stuit die de smalle doorgang blokkeert. Ik kan er niet uit. Ik kom niet van het terrein af. Ik zie dat mensen het terrein op moeten rijden en ook niet verder komen dan het busje en achteruit rijden om in de wijk een plekje te vinden. Achter mij komt iemand aanrijden, hij toetert. Ik stap m’n auto uit, maar hij begrijpt niet waarom ik niet doorrij, totdat hij het zelf ziet en begint te schelden, niet op mij, maar op het busje. We kijken of ‘ie in z’n vrij staat en of de handrem er vanaf is, nee dus.  Ik bel met de eigenaar van het terrein en ik heb nog zoveel wachtenden voor me…

at nu, wachten tot de eigenaar komt? Nee toch? De andere bestuurder vraagt of ik op z’n auto pas, hij gaat hulp halen. Ik sta daar maar, m’n motor draait op volle toeren, durf ‘m niet zo goed uit te zetten, straks start ‘ie weer niet meer. En dan ben ik de auto die in de weg staat. Er komen meer mensen het terrein op. Ze beginnen de bus van hun plaats te duwen. Ik sta ernaast en kan ze niet goed verstaan, zet toch maar m’n motor uit. Ik besluit mee te duwen. We tellen steeds tot 3. Op elke tel, duwen we met al onze kracht tegen de bus. Millimeter voor millimeter gaat ‘ie vooruit. Nog een klein stukje en dan kan ik erdoor, is mijn vrijheid in zicht en kan ik genieten van het mooie weer. Ja hoor het kan. Ik weer m’n auto in en inderdaad, hij start niet. Dusssszzz. Ik besluit eens het advies van mijn garagemannetje op te volgen. Uitstappen, afsluiten, opnieuw open doen en dan weer starten. 5 mannen kijken afwachtend aan, Als ie ’t straks niet doet heb ik in ieder geval (deskundige) hulp. Dan draai ik het sleuteltje om, in mijn hoofd tel ik tot drie. 1,2, jaaaah hij doet het. Met een big smile rij ik dat terrein af. Dit avontuur heeft alweer lang genoeg geduurd. Sunshine, here I come.

Geef een reactie

