Boerka’s of boeven vangen?

17 Sep

Dinsdag is het Prinsjesdag. De miljoenennota is al uitgelekt. Zoals elk jaar. Dit jaar gaat onze koningin voorlezen dat er een boerkaverbod komt. Wat zullen Henk en Ingrid opgelucht zijn. Dat ze eindelijk eens die moslima’s kunnen zien die er onder die ‘gevangenis’ verstopt zijn. Ondertussen vertelt minister Opstelten dat er helemaal geen geld meer is voor extra politieagenten. Dat was ons allemaal wel beloofd, maar meer blauw op straat zit er echt niet in. Logisch natuurlijk dat we het blauw dat we hebben inzetten om 4000 mensen in Nederland te pesten, toch? Want hoe crimineel zijn die?

Ik lees er elke dag over hoe vrouwen in boerka’s juweliers overvallen. Het zijn ook allemaal vrouwen in boerka’s die oude vrouwen van hun tasjes beroven. En die dames met hun boerka’s aan doen zich altijd voor als politieagenten en gaan dan bejaardenhuizen in om onze oudjes hun pinpas- en codes te ontfutselen. Ze leggen stenen voor de treinen, jatten al het koper, beschieten auto’s op de snelweg. Nee, hartstikke goed dat zij nu eindelijk eens aangepakt worden. Woehoe!

Dat ondertussen de kinderbijslag omlaag gaat, de kinderopvang alleen maar duurder wordt, gezinnen er ieder jaar financieel op achteruit gaan, dat zorgt ervoor dat we vrouwen lekker emanciperen. Het is voor mij inmiddels goedkoper om niet meer te werken en een uitkering aan te vragen. Ik vind het gelukkig heerlijk om te werken, dus dat doe ik niet, mijn kind zou echter wel erg blij zijn met de hele dag z’n moeder thuis. Ach misschien moet ik dat maar doen, kan ik lekker vrijwilliger worden bij de politie. Diezelfde politie die bij huiselijk geweld alleen maar zegt, tsja… hij heeft u niet het ziekenhuis in geslagen, dan is het toch echt uw woord tegen het zijne…

Maar fijn dat onze regering dat nu allemaal eens flink gaat aanpakken. Ik zeg: hup, pak die vrouwen in die boerka’s!

 

Eén reactie to “Boerka’s of boeven vangen?”

  1. Positief opvoeden 18 september 2011 bij 12:10 #

    Ja goed stuk. Ik vraag me wel af hoe we hier over 5 jaar over denken.

Geef een reactie

