Back in business

23 Okt

Hij belde me op en vroeg hoe het met me ging. ‘Goed hoor’, en nog voor ik aan hem kon vragen hoe het met hem ging vertelde hij het me al. Helemaal uitgelaten. ‘Ik ga morgen weer aan het werk.’ Vier maanden zat hij thuis, geschorst in afwachting van zijn ontslag. Toen hij hoorde dat hij ontslagen werd, werd hij per direct geschorst. Hij vocht de beslissing aan en met succes. Juridische fouten, verkeerde procedures, een aantal niet gevolgde procedures en dus geen voet om op te staan. En zo werd zijn schorsing weer ongedaan gemaakt en gaat hij weer aan het werk. En waar ik aan hem vraag of hij er niet tegen op zit om weer te moeten gaan werken voor iemand die hem duidelijk weg wil hebben, ziet hij dat helemaal niet zo. Ze zullen wel voor me oppassen, want ze weten dat ik niet met me laat sollen. Bovendien ben ik de held van de werkvloer. Iemand waar ze nu tegenop kijken. Iemand die gewonnen heeft van het management. Hij is wel blij dat zijn leidinggevende de roosters niet maakt en over z’n vrije dagen gaat. Ik ben zo blij voor hem, dit had zelfs zijn eigen advocaat niet gedacht. Hij wel, hij wist het zeker dat hij terug zou komen in z’n baan en het is hem gelukt. Wow, petje af. En een hele dikke vinger naar zijn bedrijf.

 

 

Geef een reactie

