Stelletje koppelaars

12 Nov

We zijn op de terugweg van een crematie  van een oud-collega en we staan in de file. Muurvast, dus we staan er nog wel even. Dan zegt m’n moeder ineens, ‘jammer dat je nooit wat met Ansar hebt gekregen. Dat vind ik zo’n leuke man. Hij zag er goed uit vandaag, vond je niet?’
‘Ma, in de tijd dat ik met Ansar werkte, had ik een vaste relatie, weet je dat soms niet meer? Je zou me vermoord hebben als ik toen wat met hem begonnen was.’ ‘Ja, maar je had daarna toch wel contact met hem op kunnen nemen. Hij vond jou ook leuk, hoor.’ Ja, hoor. Alsof je terwijl je al twee banen verder bent, je op geen enkele manier meer contact hebt met iemand, hem out of the blue zou bellen en mee uitvragen. Zie je het voor je. Hai, ik ben weer single, dus ik dacht, ik bel je maar even. De vriendin met wie we in de auto ziet het ook wel zitten en terwijl alle voordelen van Ansar en de verwijten mij om de oren vliegen, wordt er opeens op ons raampje getikt. Het is Ansar. Die rijdt de hele weg al achter ons. Hij heeft een blikje snoep en komt dat uitdelen. Whoe, wat een goede man. Dan begint het weer te rijden en rent hij weer terug naar zijn auto achter ons.
Eigenlijk hebben mijn moeder en vriendin wel gelijk. Hij is een hele leuke jongen. Eenmaal thuis heb ik de stoute schoenen aangetrokken en hem een berichtje gestuurd. Ik heb geen idee of hij vrijgezel is of niet, maar we zullen zien wat hier van komt.

Geef een reactie

