Gekke mannen

18 Dec

Volgens mij is het vandaag de dag van de rare berichtjes.

Vond eerst een mailtje in mijn inbox van mijn buurman Theo. Had als onderwerp: denk dat ik stiekem verliefd op je ben en…
Hartelijke groetjens en vast fijne feestdagen.
Ik ben wel wat ouder, maar ja.

Poeh hee. Dat wist ik natuurlijk allang al. Maar hoe ga je hier nou weer mee om zonder iedere keer met bogen om iemand heen te hoeven lopen.
Buurman Theo ziet er uit als een New Kid, maar dan één van dik in de 50. Grijs haar, kort van voor, mat in de nek. Zit het liefst de hele dag te pielen aan z’n auto (cabrio) en heeft nog steeds de Nederlandse Kampioenvlag van 1988 voor z’n raam hangen. Niet echt relatiemateriaal dus. Heb hem vriendelijk doch beleefd afgewezen.

Vervolgens belde mijn zoontje met z’n vader. ‘Papa, wil jou nog even’, zegt m’n zoon en geeft de telefoon aan mij. ‘2012’, zegt hij. ‘2012 wordt ons jaar.’
‘Pardon?’
‘Ja, ik heb gezien wat ik allemaal mis en ik heb besloten dat ik in 2012 bij jullie terug kom. 2012 wordt ons jaar. Vind je het goed als ik alvast wat spullen kom brengen?’
Whahaha, als het niet zo treurig was geweest had ik er keihard om kunnen lachen. De plaat voor z’n kop moet wel minstens drie meter dik en van roestvrij staal zijn. My goodness, bij ons terugkomen. Ik moet er toch zeker niet aan denken. Ik geloof dat ik nog liever mijn hele leven alleen blijf dan nog één dag met deze man te moeten samenwonen.
Als ik weer even op adem ben gekomen en hem ik geloof precies deze woorden vertel, wordt het stil aan de andere kant van de lijn. Die zag hij wonderwel niet aankomen. We moeten binnenkort maar afspreken dan zal hij het me wel echt uitleggen wat hij bedoelt en dan komt het allemaal wel goed. Ik heb hem opgehangen.
‘Wat wou papa?’, vraagt mijn zoon. ‘Bij ons wonen’, antwoord ik hem. ‘Gekke papa’, hoor ik hem zeggen en hij speelt rustig verder.

Hoop dat het hierbij blijft vandaag. Op naar de schaatsbaan!

 

Geef een reactie

