Jaloers

21 Dec

Ik ben dolgelukkig en blij en tegelijkertijd voel ik me zo leeg van binnen. M’n zusje is zwanger. Goed nieuws hè? Ze vertelde het ons met Sinterklaas, maar vanaf vandaag mag iedereen het weten. Super superblij dat er een nieuw kindje in onze familie komt. Zo blij.

En tegelijkertijd zo jaloers. Het is niet van mij.
En hoewel ik daar niet al te vaak bij stilsta voel ik dat de kans steeds kleiner wordt dat ik nog een kindje krijg, dat mijn zoon nog een broertje of zusje krijgt. Dat ik niet in het gelukkige bezit ben van een gezin zoals dat er idealiter uitziet. Dat iedere keer als mijn zoon me vraagt waarom ik geen baby in m’n buik heb en dat hij dat niet eerlijk vindt, want hij wil ook zo graag een baby, een echte. En dat doet pijn. Meer dan ik toegeven wil.

Zo gelukkig dat er nieuw leven in de familie komt, dat is toch het mooiste wat er is en wat gun ik het mijn zus. Maar wat had ik graag in haar schoenen gestaan…

Gefeliciteerd zusje met dit mooie geschenk.

4 Reacties to “Jaloers”

  1. Hannah 21 december 2011 bij 23:27 #

    Sjezus, zit ik hier gewoon met de tranen die over mijn wangen rollen…wat een mooi stukje heb je geschreven!

    Jouw, lieve zoon die moet gewoon de periode dat ik een zeekoe buik heb heel veel langs komen en dan is het ook een beetje van hem. En als de baby er dan straks is, dan komt hij ook maar heel veel langs en dan gaat hij samen met de grote zus maar een beetje moederen. En dan is de baby ook een beetje van hem… Gaat hij lekker mee helpen de baby in bad doen, flesje geven, voorlezen enz.

    Je hebt zo veels mooi in je leven!!!

    Maar ik hoop dat al dat wat je nog wenst gewoon allemaal uitkomt, het is je ontzettend gegund!!!!!!

    • meerdanooit 23 december 2011 bij 21:41 #

      Ik heb heel veel moois in mijn leven en daar ben ik ook heel erg blij mee en dankbaar voor. Toch had ik nooit van mezelf gedacht een vrijstaande moeder te worden… Maar wie weet wat er nog in ’t vat zit 🙂

  2. dinaboelhouwer 23 december 2011 bij 00:19 #

    Mooi hoor, dat je je gevoelens zo kunt beschrijven.

Geef een reactie

