Spring maar achterop bij mij

19 Jan

Tijdens m’n studie werkte ik in een bedrijfje waar iedereen op de fiets kwam, behalve ik. Ik kwam met de trein en de metro. We gingen nogal vaak ergens wat drinken, eten of een avondje uit, bij elkaar op visite voor verjaardagen, zwangerschapsverlof, verhuizingen en ziekenbezoek en dan mocht ik altijd achterop. Altijd bij dezelfde jongen. We werkten allebei parttime en deelden een baan, op woensdag werkten we samen voor de overdracht en dat was altijd een feestje.
We hadden een collega die zo feministisch was dat ze me iedere keer verweet dat ik bij hem achterop ging, dat doe je toch niet als vrouw, je zo afhankelijk maken van een man… (wtf???)
Daar trok ik me natuurlijk niets van aan en dus gingen wij naar etentjes en feestjes op zijn fiets. En nog nooit zat ik zo lekker en relaxed op de fiets als bij hem. Nooit omgevallen, de brug niet opgekomen of paaltjes geraakt. Altijd voorzichtig met stoep op en stoep af, echt een gentleman. En iedere keer als ik dit nummer hoor, denk ik even aan hem.

Eén reactie to “Spring maar achterop bij mij”

  1. dinaboelhouwer 20 januari 2012 bij 00:52 #

    Wat een onzin zeg, het is juist vet pro-femi als je je als vrouw laat verwennen door een man. 😉

Geef een reactie

