Mijn lot uit de loterij

2 Mrt

Hij wil graag mijn vriend zijn en dat ik zijn vriendin ben en dat we samen een relatie opbouwen en nog een lang en gelukkig leven opbouwen, maar dat zit er niet echt in. En dat maakt hem gek. En nu het kwartje steeds beter landt bij mij, snap ik het wel. Investeren of niet of is het al te laat, heb ik mijn hart al verloren? Hij wist het al, stond al 1-0 voor, reageerde al zo. Ik wist nog van niks en verlangde meer en meer, maar dat kan niet, nu even niet.

Volgende week staat hij voor de rechter, hij heeft zelf heel veel hoop, ik geef hem geen schijn van kans. Hij moet weg uit Nederland, zijn verblijfsvergunning wordt ingetrokken. Vorige week heeft hij te horen gekregen dat hij niet meer mag werken. Dat werk van hem, dat is zijn lust en zijn leven, zijn passie. Hij heeft z’n eigen bedrijf en dat loopt als een tierelier. Hij heeft zijn opdrachtgevers ingelicht dat hij niet meer voor ze kan werken. Eén ervan heeft toen de opdracht ingetrokken, de anderen hebben hem gevraagd zijn werk af te maken en hem zwart uit te betalen.

De mensen die voor hem werken weten al een tijd dat dit speelt en zou kunnen gebeuren. Ze zijn ingelicht en weten dat als deze opdrachten zijn afgerond er naar alle waarschijnlijkheid geen nieuwe komen, sterker nog… hun werkgever is dan misschien niet eens meer in het land. Een onzeker bestaan, waar mensen natuurlijk voor hun eigen toekomst kiezen en als ze een andere klus kunnen krijgen dat doen, hier zijn ze hun geld niet zeker.
Mijn arme lief heeft eindelijk rust gevonden, een goede baan, een leuke vriendin. Hij voelt zich thuis bij mij, maar het mag niet baten. Zijn verblijfsvergunning wordt straks niet verlengd en dan vertrekt hij weer. Naar huis? Dat nooit meer. Naar een ander land?

Wij zijn verliefd op elkaar, genieten van elkaar, maar we maken geen kans, geen enkele kans.

2 Reacties to “Mijn lot uit de loterij”

  1. Dina 2 maart 2012 bij 15:47 #

    Bah wat verschrikkelijk.

  2. Hannah 2 maart 2012 bij 16:17 #

    sjezus……….

    geen woorden voor….

Geef een reactie

