Blijf bij mij!

7 Apr

Lieve H,

Het is zo moeilijk om mijn gevoelens te verwoorden. Om alles met je te delen en precies te vertellen wat ik voel. Soms komen dingen ook zo onverwachts, we praten steeds over de toekomst, over het samenzijn, over ons en dan komt het ineens uit de lucht vallen. Je gaat weg. Waar naartoe en wanneer weet je nog niet, maar het leven als een illegaal is niet jouw leven. Dat snap ik. Maar wij dan? Wat blijft er dan van ons? Ik wil je helemaal niet missen, ik wil je hier bij mij houden, voor nu voor straks, voor altijd. Wat kan ik eraan doen om die keuze van jou te beïnvloeden? Hoe kan ik ervoor zorgen dat je blijft?

We kennen elkaar nog maar kort, maar het voelt zo intens. Misschien is dit wel de eerste keer in mijn leven dat ik er vanaf het begin af aan zo zeker was dat het goed zat. Hebben wij een kans om hier samen een leven op te bouwen? En kunnen we daar dan niet samen over praten? Misschien ben je er volgend weekend al niet meer. Dat trek ik niet. Als je toch besloten hebt wanneer je gaat, calculeer dan maar een hele week afscheid nemen van mij in. Kom hier maar een weekje wonen om nog een keer alles te doen dat ik met je wil doen. Nog een keer samen dansen, naar de film, samen klussen, uit eten, boodschappen doen, fietsen, zwemmen, heel veel praten en lachen en gewoon jij en ik en ik met jou. Samen nog een weekendje weg? Ik wil totdat je gaat nog volop van je genieten. Volop samen zijn. Wat zal het daarna een pijn doen, maar ik wil die herinneringen met je maken. Kan je dat aan? Kan je mij en dat geluk aan? Weekendje Parijs?

Besef me nu ineens dat ik niet eens een foto van je heb. Zondag toch maar even maken.

Wat er ook gebeurt en hoe het ook zal lopen. Ik heb een hele mooie dierbare tijd met je gehad. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je voor mij als een illegaal door het leven moet. Dat dat altijd een verwijt zal zijn in onze ruzies, dat jij je afhankelijk van mij op zal stellen omdat ik verantwoordelijk ben voor je verblijf hier. Dat maakt alle verhoudingen zo scheef en tegelijkertijd als dat de manier is waarop je hier kan blijven… heb ik maar één vraag voor je: blijf bij mij!

Kus, M.

Geef een reactie

