Dit was het dan

12 Apr

Dingen lopen altijd anders dan gepland. Ik was van plan om heerlijk uit te slapen nu mijn zoon uit logeren is. Maar als ik dan op mijn mobieltje kijk hoe laat het is als ik wakker word om te plassen, zie ik dat het 7 uur is. Precies 7 uur, stomme biologische klok. Ik zie ook dat ik een berichtje heb, zou het van hem zijn? Boeit niet, dat komt straks wel, ik slaap nog even verder. En dat kan ik dus niet, dus kijk ik, ja het is van hem, maar het is heel lang en dat kan ik niet lezen, heb ik mijn leesbril nodig, die ligt niet hier. Dus nog maar even verder slapen of toch niet? Hij schrijft nooit zo’n lang bericht, zou er iets aan de hand zijn? Toch maar even mijn bril pakken en dan…

Het staat er. Ik ben weg. De hele week bezig geweest om alle werkdingen af te ronden, dat is gelukt, ’s avonds en ’s nachts alles verhuisd naar België. Geen dag wil hij langer blijven dan nodig is in het land dat hem uitspuugt. Hij is nog geen dag in zijn leven ergens illegaal geweest en dat wil hij graag zo houden. Hij houdt van me met heel z’n hart, maar liefde is niet alles. Of ik dat kan begrijpen? Ja, dat kan ik wel begrijpen ja, maar waarom ga je dan weg zonder afscheid te nemen? Maar het smsje gaat verder. Hij kan geen afscheid nemen, want dat wil hij niet, wij zijn nog niet klaar, alles komt goed echt waar. Nou lekker is dat. Een man die zonder overleg, zonder gedag zeggen op een dag vertrekt naar een ander land met z’n hele hebben en houden. En dan zegt dat het wel goed komt. Alsof hier een marmeren beeld op je zit te wachten waar je af en toe tegen aan praat, maar die nooit iets terug zegt. Zo werkt het niet, mannetje. Ik denk en praat terug. Het komt niet goed, dat weet ik ook wel. Maar dit was het dus. Mijn relatie met deze lieve, mooie, sterke, trotse, beetje gekke, laffe man.

Eén reactie to “Dit was het dan”

  1. Dina 12 april 2012 bij 13:40 #

    Wat een rotsituatie zeg! Verschrikkelijk. Sterkte!

Geef een reactie

