Mijn ultieme geluk

17 Apr

Hij ligt op de grond naast de auto racebaan die ze net samen gemaakt hebben. M’n kind zit naast hem en glundert van plezier en hij ook, ze hebben niet eens meer in de gaten dat ik er nog ben. De autootjes racen alle kanten op de kamer in, mijn kind stuift erachteraan. Hij kijkt en geeft me zo’n gulle lach, ik kijk naar hem en voel me compleet. Volmaakt gelukkig.

Toen hij eerder die avond bij me binnenkwam duwde hij me onhandig een cadeautje in m’n handen. Het speechboekje van Huib Hudig. Daar was een item over in Pauw en Witteman dat we allebei gezien hadden. Ik wilde dat graag hebben en hij had ‘m gekocht voor me. Superlief. Later op de avond vertelde hij me dat hij dat nog nooit had gedaan. Van zijn werkplek weglopen op zoek naar een boekwinkel en daarna naar nog één want de eerste had het niet. Vergeet maar weer dat ik nu zo lief ben, want zo ben ik eigenlijk nooit.
Ik vond het al heel lief, want eigenlijk hadden we helemaal niet afgesproken dat hij langs zou komen. Maar ja, ik vond een verhuizer voor m’n kast aanstaande donderdag van de schuur naar drie hoog. De buren hebben een liftje besteld en die willen ook mijn kast wel mee naar boven nemen. Probleem is dat die kast achterin mijn schuur staat. Redelijk ingebouwd door fietsen, kinderwagens en nog een paar gevulde verhuisdozen. Ik stuurde hem een berichtje met de vraag naar zijn sterke armen en hij kon meteen dezelfde avond.

En terwijl ik later die avond in zijn sterke armen lig en we kletsen over werk en vrienden en het leven voel ik me zo op m’n gemak. Deze avond had nog wel uren mogen duren. Hij die met mijn kind speelt en stoeit terwijl ze daar allebei oprecht van genieten, wij samen aan de slag in de schuur als een team en daarna het ultieme samen zijn.

Dat het nog maar lang zo mag zijn!

Geef een reactie

