Doe de 360

19 Apr

De week van de sport komt eraan en ik ben al een tijdje aan het denken over wat voor sport ik zal gaan doen. Ik volg een opleiding voor één avond in de week en dan heb ik al met moeite oppas vinden. Ik zoek dus een sport waarbij ik mijn zoon mee kan nemen of die ik onder werktijd kan doen.

Gisteren vroeg Giel Beelen op de radio aan topkok Julius Jaspers of hij veel aan sport deed. Ja, zei hij, maar met name in zijn hoofd want hij had het nu een beetje te druk. Zo gaat het dus ook bij mij. Laatst bij de Kruidvat een hele grote skippyachtige bal gekocht en een matje, goed voor allerlei soorten buikspieroefeningen en echt daar zit ‘t ‘m in. Mijn buik groeit… en dat kan echt niet langer. Ik moet er wat aan doen. Minder snoepen zou kunnen, maar zit er niet echt in. Meer bewegen is goed voor me en brengt alles weer een beetje in evenwicht. Dus…


Als de weersvoorspellingen weer wat droger worden ga ik op de fiets naar m’n werk. Dat is elke dag 50 minuten heen en 50 minuten terug. Gratis sporten in m’n eigen tijd zonder oppas nodig te hebben. Streven is zoveel mogelijk, maar minimaal 3 keer per week. Mijn collega brengt me volgende week zumba dvd’s. Daarmee kan ik ’s avonds los voor mijn  tv en dan blijft er natuurlijk nog steeds de buikspierbal. Daar heb ik geen mooi weer voor nodig, dat kan ook gewoon vandaag. Er zijn vast wel youtube filmpjes te vinden met oefeningen, toch?
Tips voor goede oefeningen, filmpjes of sites zijn welkom!

Geef een reactie

