DE handeling

16 Mei

Gedaan. Klaar. Ik was heel kalm en rustig. Het verdriet had ik al gehad. Het dilemma al eindeloos over nagedacht. De keuze was hoe moeilijk ook genomen en vandaag hoefde alleen de handeling nog. De abortus.
Ik kreeg eerst een intakegesprek, daarna een echo en daarna werd de ingreep uitgevoerd. Gepiept in een mum van tijd.
Alleen die verdoving. Zowel in de plaatselijke als in het roesje zitten stoffen die verwant zijn aan pinda’s en daar ben ik allergisch voor. Er moest dus een alternatief komen. Ik kreeg via een infuus een morfineachtig opium toegediend. Daar werd je erg high van, maar je was er wel de hele behandeling bij. In de uitslaapkamer hoorde ik alle gesprekken, maar mijn lichaam voelde zwaar.
En nu zit ik nog half verdoofd op de bank. Vooralsnog geen pijn en heftige bloedingen. Gelukkig maar. Nu event wat spulletjes inpakken en m’n zoon ophalen van de crèche, dan rijd m’n moeder ons naar hun huis. Kan ik daar even bijslapen en verzorgd worden.
Stap 1 van het zware proces achter de rug!

4 Reacties to “DE handeling”

  1. Sandrikus 16 mei 2012 bij 15:02 #

    Wat een verhaal, ik volg je blog met plezier en lees al je berichten, maar reageer eigenlijk nooit… Bij deze wil ik je toch even heel veel sterkte wensen!

    • meerdanooit 19 mei 2012 bij 23:25 #

      Dank je wel! Het voelt lekker om alles even van me af te schrijven. In m’n dagelijks leven deel ik dit met bijna niemand. Het is daarom extra fijn om wat steun te krijgen.

  2. Nanda 16 mei 2012 bij 15:32 #

    Heel dapper hoor! Ik heb diep respect voor je keuze. Veel sterkte met je herstel. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. *knuffel*

    • meerdanooit 19 mei 2012 bij 23:31 #

      Dank je wel.
      Voor mijn gevoel heeft die roes nog wel een paar dagen geduurd. Ik zat vrijdag op m’n werk nog te lachen en te giechelen om niks. Maar nu ben ik toch echt weer gewoon mezelf en voel ik nauwelijks pijn, gelukkig maar.
      Ik ga goed voor mezelf zorgen de komende tijd en laat me verwennen door m’n vrienden en familie. Even wat tijd voor mezelf!

Geef een reactie

