Luxe verwendag

29 Mei

Hij belde me en vroeg me wanneer hij me weer kon zien. We hadden elkaar al een tijdje niet gezien, ik vond het wel leuk om af te spreken, maar had eigenlijk zin om naar het strand te gaan. Lekker tegen het einde van de middag als iedereen in de file naar huis staat naar het strand gaan. Genieten van een praktisch leeg strand, terwijl het toch nog warm en zonnig is  en ik niet ga verbranden van de zon en het verraderlijke windje.
Vond hij een goed idee en dus pikte ik hem diezelfde middag nog op. We reden naar Zandvoort, zonder file. Genoten daar van de zon, het water, de zandkastelen die er al waren. We hebben gevoetbald, gingen op kwallenjacht en geloof me dat was niet moeilijk. Hij nam ons mee uit eten naar een hele dure tent. En terwijl we onze oesters en Chardonnay naar binnen slurpten ging de zon langzaam onder. Het was laat toen we weggingen, veels te laat. Het was donker en koud geworden. Ik droeg mijn slapende zoon naar de auto, hij droeg de rugzak, emmer en schep en voetbal. We reden terug naar huis, dronken daar nog een witbiertje, proostten op deze prachtige dag. De volgende ochtend lieten mijn zoon en hij me uitslapen. Toen ik lekker laat wakker werd, waren zij al gedouched en aangekleed. Hij moet allang al naar z’n werk, maar hij heeft afgebeld. Hij heeft nog zoveel uren staan. En terwijl ik ga douchen, gaan zij boodschappen doen. Even een lekker ontbijt halen voor ons. Ontbijt noemen we dat, maar het is meer een brunch. En zelfs dan mag ik nog niks doen. Ik hoef alleen maar te zitten en toe te kijken hoe deze twee mannen sinaasappels persen, eitjes bakken, aardbeitjes schoonmaken, thee zetten en broodjes smeren en ik geniet.
In tijden heb ik niet meer zo lux gegeten, een zonsondergang met een mooie man bekeken en ben ik zo verwend. Ze laten me zelfs nog een middagdutje doen. Ik stamel bedankjes, maar het is niet nodig, ik heb het verdiend. Zo lief en zo lekker en zo onverwacht. I love it!

Geef een reactie

