Ik word tante

14 Jun

De weeën zijn begonnen. Mijn zus begint aan haar moeilijkste klus ooit. Als het goed is word ik vandaag tante van de allermooiste dood geboren baby die er is. En terwijl ik een gedicht voor haar schrijf gaat m’n zoon op z’n voetbalplaatjes zitten om ze weer plat te maken. Ik had ze vast toen ik het slechte nieuws hoorde en dat had ze geen goed gedaan. Terwijl ik naar de juiste woorden zoek, beklaagt hij zich dat zijn billen niet dik genoeg zijn. Het lukt hem niet. Ik bied hem een dik boek aan, waar de plaatjes in kunnen. Nu gaat hij op zoek naar een poppetje. Hij wil dat de baby straks niet alleen op die ster zit. Een ballon is leuk, maar die gaat na een tijdje weer leeg en een poppetje kan je altijd mee spelen. Goed zo, jochie! ‘Wil je de baby straks wel zien?’ ‘Ja, zegt hij, en een kus en een knuffel geven ook al kan ze niks terug doen, wij vinden haar lief, toch?’ ‘Ja, schat, wij vinden haar lief!’

En ze is al geboren. Binnen het uur. Wat doet mijn zus dat snel. Er staat gemiddeld 48 uur voor…

2 Reacties to “Ik word tante”

  1. Nanda 14 juni 2012 bij 14:00 #

    Ontroerend…

  2. mynameisblonde 14 juni 2012 bij 16:35 #

    Mooi geschreven!

Geef een reactie

