Niet met en zonder elkaar…

13 Jul

Het lijkt wel of het allemaal een beetje teveel wordt. En als dat zo is dan kan ik dat gedoe met hem er niet bij hebben. En dus heb ik mijn bruidegom opnieuw voor de keuze gesteld, gedraag je normaal of laat me met rust.
Vorige week was het weer zover, een perfecte avond, nacht en ochtend. Zekerder van mezelf en van ons kon ik niet zijn. Hij belde me op m’n werk om te zeggen dat hij iemand gevonden had die m’n auto kon maken. Mijn uitlaat zat voor de zoveelste keer los en m’n eigen garage was gesloten. Ik vroeg hem hoe laat en waar ik moest zijn met m’n auto. Daar hebben we het vanavond wel over zegt ‘ie… Hij wordt helemaal gek als ik zeg dat ik er dan niet ben. Maar je had toch oppas en we gingen iets leuks doen? Maar jij kon toch niet en zei dat ik m’n eigen planning moest maken? Dusssz…

Hij klapt dicht, blokkeert, kan zichzelf wel voor z’n hoofd slaan, wordt boos en verontschuldigt zich dan weer… en dat was het, dan is het klaar voor hem. Dit was de derde keer in 4 weken tijd dat hij zo blokkeert en dat was voor hem de grens. Hij zet zijn telefoon uit en ik hoor 4 dagen niks meer van hem. In die dagen gaat het met mij helemaal mis. Ik krijg een allergische reactie en beland in het ziekenhuis. Ik krijg nauwelijks meer lucht binnen, dus ik moet aan de beademing, krijg een infuus met een cocktail aan paardenmiddelen en ben dan even helemaal weg.

En hij… hij weet van niks. Ik stuur hem een bericht als ik thuis ben en nog hoor ik niks, dat had ik al verwacht, meneer kan zich dan niet over zijn trots heen zetten. Als we elkaar na 5 dagen eindelijk spreken is alles bekoeld.  Hij is kwaad op mij en ik ben boos op hem. Hij vertelt me dat zijn klus in Maastricht doorgaat en dat hij daar de komende week zit. Ik wens hem succes en hang op. En nu een paar dagen later spreken we elkaar weer. Hij is gek op me, stapelgek. Maar hij kan niet met mij, voor mij geldt het zelfde. Ik ben gek op hem, maar zoals het nu is kan het niet. Laten we even een break houden dan? Nou, nee. Ik doe geen breaks. Ik doe een relatie of geen relatie. En dus hebben we morgen afgesproken. Komt hij voor de laatste keer bij me. Ik heb m’n tranen al gelaten, we hebben onze woorden al gezegd.  Hebben we morgen alle tijd om nog één keer diep in elkaars ogen kijken, eindeloos met elkaar te zoenen en hebben we spetterende afscheidssex. En dan… dan is het klaar.

Geef een reactie

